Beszámoló az őszi kirándulásról

2022.10.15
A nyugdíjas klub őszi kirándulása

Beszámoló a nyugdíjas klub őszi kirándulásáról.

2022. október 12.

A hosszú bezártság után mindenki vágyott arra, hogy végre kiszabaduljon. Erre az a bizonyíték, hogy megtelt az autóbusz.

Reggel 7:30-kor elindultunk. Az idő csodálatos volt – fejünket a tó felé fordítva a fodrozódó víz felett kápráztató „aranyhíd” csodája volt látható.

Nem sokkal később meg is érkeztünk Várpalotára, ahonnan tovább mentünk Ősi községen keresztül a tervezett úti célunkra, Nádasdladányra. Megnéztük a gyönyörűen felújított kastélyt.

A jelenlegi kastély előzményeként épült barokk udvarházát a XIX. században a Nádasdy család bővítette ki a ma is látható formára.

Az első nagy teremben „az ősök csarnokában” látható festményeken a család kiemelkedő személyiségei kaptak helyet. A földszinten megnéztük a könyvtárat, és a kápolnát is. Nagyon kivételes lehetőség volt a felújított bútorokat használni. A Nádasdi család emlékének adózva, az egész kastélyt élővirággal díszítették. A sok-sok tornyával meseszépen felújított épület tetejéről csodálatos a kilátás a szépen gondozott kertre, és a környékre.

Visszatérve Várpalotára a Két Bagoly étterem Igényesen megterített emeleti külön termében vártak minket. Az ebéd mindenki megelégedésére szolgált (húsleves, rántott hús, pörkölt…).

Utunk utolsó állomása a várpalotai THURY vár volt. A vár fennállása alatt kedvezőtlen fekvése ellenére legkevesebb hat támadást állt ki, köztük a budai pasa ostromát is. Híres várkapitánya Thury György országszerte ismert vitéz és félelmetes bajvívó volt. A vár a XX. század közepére romossá vált. Az igényes felújítás az 1960-as években kezdődött, és a 2010-es években fejeződött be

Amikor jó dolgok veszik körbe az embert, az idő gyorsan halad. Elérkezve a nap végére, megköszönve a szervezést, nagyon elégedetten szálltunk fel a buszra.

Indulástól kezdve csoportvezetőnk Évi nagy alapossággal, sok-sok felkészüléssel tájékoztatta a társaságot. Köszönjük!